torsdag 6 mars 2008

Freakshow Deluxe

Okej, jag vet att Laka är en originell sort för sig. En jordnära människa med smarta och noggrannt uttänkta avsikter. Han är en superskön och superrolig människa och har alltid sagt att om han ska göra det här så ska det vara på hans sätt. Jag förstår att de tycker att hela grejen är intressant, annorlunda & rolig. Det är ju sån han är. Jag gillar honom för att han säger vad han vill och för att han inte spelar dum, men jag tycker inte att detta är hans grej.

Hela grejen är ju rolig för vi vet vem han är och att det är hans stil. Men tänk på dem som hör det här för första gången. Jag tycker att vi kan så jävla mycket bättre och jag kan inte fatta att av aaaaaaalla idéer väljer de ut en låt som passar som teaterföreställning.

Varenda år sitter jag där förvånad över hur hälften av bidragen ens kommit så långt.
Varför har allting spårat ut så otroligt mycket? De kunde lika ställa ut apor på scen för det liknar redan en cirkus. Är det bara jag eller är det hela meningen att man ska bli underhållen? Som det där året när Finland vann.... alltsååååå???
Och varför är Sverige alltid så sena med att välja ut en låt? Fan vad de mjölkar pengar istället.
Först ringer man in och röstar, man kan välja mellan ett billigare eller ett dyrare nummer där en viss procent går direkt till välgörenhet. Seeen... halveras antalet deltagare och så får man ringa in igen och rösta på vem av dessa är bäst. Mjöööölkaaaa mer då!

Hur tänker folket när de skickar vidare en rutten låt? Hur? Hur? Hur?

Det är meningen att en låt ska representera ett helt land.
Varför kan inte typ Beslic sjunga? Eller Dino Merlin. !Vote Dino!



Men fortfarande hejar vi på Bosnien och ställer upp i både vått och torrt....

Läs gärna intervjun med Laka,


http://www.glas.ba/index.php?p=2&clid=956&kadid=71&otv=13&pg=2




Inga kommentarer: